GoFuture gelooft in…
- de kwaliteiten van jongeren en in hun creatieve en eigenwijze brein.
- de urgentie en toegevoegde waarde van de ontwikkeling van 21ste eeuwse vaardigheden en daarmee het ondernemend vermogen van jongeren.
- het lerend vermogen van jongeren en hun intrinsieke motivatie om te willen ontdekken.
- onderwijs aanbieden in de vorm van maatwerk, afgestemd op de leerontwikkeling van de leerlingen/studenten.
- in leermiddelen en methodieken die passen in de belevingswereld van jongeren en die docenten in staat stellen te excelleren als coach.
Een missie met handen en voeten
Vanuit de missie om jonge mensen te helpen uitgroeien tot de beste versie van zichzelf en hen een gedegen voorbereiding te geven op een sterk veranderende maatschappij en arbeidsmarkt hebben we GoFuture opgezet.
De 21st century skills vormen de basis van GF. De set vaardigheden die ze meekrijgen via GoFuture stelt hen in staat om in de toekomst creatief mee te denken, goede samenwerkingen op te zoeken, weten waar je kennis vandaan kunt halen, te blijven communiceren en te denken in oplossingen.
Regie nemen over je eigen leven
In GoFuture nemen we de leerlingen en studenten op speelse en creatieve wijze mee in hun ontwikkeling van 21ste-eeuwse vaardigheden gericht op hun ondernemend vermogen. Door het neerzetten van een eigen onderneming, of het organiseren van een activiteit bijvoorbeeld in het maatschappelijk domein.
Wat het ook gaat worden? De leerling gaat een proces van ervarend leren in, waarbij ze ervaren wat de theorie over ‘ondernemerschap’ in de praktijk inhoudt. Ze ontdekken waar ze al goed in zijn en waar ze nog kunnen groeien. In dit proces leren ze verantwoordelijkheid nemen, wat ervoor zorgt dat ze werkelijk regie kunnen nemen over hun eigen leven.
Wil je meer weten over de theoretische achtergrond van GoFuture?
We hebben de speerpunten van onze leermethode uitgelegd in verschillende whitepapers.