Kudos

 

Kudos komt van het oud-Griekse κύδος (roem, faam). Het geven van “kudos” aan een ander wordt gedaan om deze te waarderen. Doorgaans worden deze ‘virtuele cadeautjes’ toegekend door middel van het geven van +1 (positief) of -1 (negatief). – Wikipedia

 

In GoFuture deel je als coach ook kudos uit aan leerlingen die iets origineels, buitengewoons, stoers, knaps, goeds, liefs of vernieuwends hebben gedaan. Op het moment dat je een leerling een compliment wilt maken of een schouderklopje wilt geven, doe dat dan samen met een kudo! Maar wat geef je dan eigenlijk met die kudo? Een ongrijpbare +1 is natuurlijk lang niet zo leuk als een persoonlijk privilege tijdens of rondom de les.

Inspiratie nodig om die kudos op een leuke manier te laten verzilveren?

Daar zijn we even voor gaan zitten.

 

 

Eén kudo kan bijvoorbeeld betekenen…

  • jouw favoriete cd/afspeellijst als achtergrondmuziek tijdens de les;
  • op een willekeurig moment tijdens de les de ‘gekke vijf minuten’ afkondigen waarop iedereen mag doen waar hij of zij zin in heeft, liefst lekker ff gek doen met z’n allen;
  • buiten een rondje wandelen;
  • tien minuten extra persoonlijk coachtijd voor je team;
  • iets lekkers eten tijdens de les;